Antal indlæg: 68 Tilmeldt: 17.07.10 Sted: Et land fjernt fra Danmark.
Da ejeren ikke kunne dokumentere at hvalepene ikke var ud af de nu forbudte racer,eller blandinger deraf,og man kan jo så spørge sig selv hvad foraeldrene stod opført som i Dansk Hunderegister,da det jo ville vaere afgørende for sagen?
Og mon ikke at politiet allerede havde taget oplysninger om foraeldrene,og truffet beslutningen på det grundlag,for det tror jeg nemlig er sagens kerne,men det viser bare at en ikke alt for smart hundeejer er selvfoskyldt i at 11 hvalpe aflives,og at der i fremtiden bliver tale om en omvendt bevisbyrde,og det vil sige at det er ejeren og ikke politiet der skal fremlaegge nødvendig dokumentation,når en hund eller afkommet kommer i søgelyset.
Ergo,alle hunde er skyldige i at vaere kamphunde,hvis de ligner en sådan,indtil at ejeren kan modbevise det,og der ryger nok flere hunde henad vejen på den bekostning,sørgeligt nok.
Men hvis ejeren af de pågaeldende hunde er en såkaldt ven af de meget omdiskuterede racer,så har de racer ikke brug for flere venner af den slags,da de påståede venner af racerne er racernes vaerste fjender,og det er faktisk det mest sørgelige af det hele.
Antal indlæg: 68 Tilmeldt: 17.07.10 Sted: Et land fjernt fra Danmark.
Lad mig give et eksempel på hvor galt det kan gå,og sådan gik det en pige som i sin tid kontaktede mig,da både hende og hendes hund blev overfaldet af en Bullmastiff og dens ejer.
Mastiffen overfaldt hendes hund,og da hun lagde sig imellem blev hun slået ned af Mastiffens ejer,og både hende og hendes hund endte på henholdsvis dyrehospital og skadestue.
Mastiffens mandlige ejer prøvede så at redde sit eget skind,ved at oplyse politiet om at pigens hund var en ulovlig Pitbull,og lige pludselig var det pigen der stod med et problem hvor politiet truede med at konfiskere hendes hund.
Jeg rådede hende til at kontakte en advokat med det samme,og det gjorde hun,og politiet trak så følehornene tilbage,men man kan absolut uforskyldt komme til at stå i en situation hvor man risikerer at miste sin hund,bare fordi at en anden uansvarlig hundeejer råber det magiske ord,nemlig ulovlig hunderace.
En hund er kun til låns,så giv den et godt liv i den korte tid du har den til låns.
Hej Kristian
1000 tak for dit tilbud, du er velkommen til at lave et banner med alle mulige dyr på og vores navn og sende til dyr@nythjemtildyr. dk så kan vi lige vende den sammen
Kristian
20-08-2010
søger i webdesigner banner,osv?
jeg er frisk på og gøre det 100% gratis : )
Ville så gerne kunne redde alle de dyr, som har behov for nye hjem....men pladsen er bare ik´ til dét......selvom hjerterummet er så stort.....
Hav nu en dejlig weekend ude i det danske land