Se emne
Nyt Hjem Til Dyr » Dyrehaven » Hunde
10 farligste racer i verden.

Udskriv emne

31-07-2010 04:40 AM 10 farligste racer i verden. | Redigeret af Pitbullwizard 31-07-2010 04:47 AM
Bruger avatar

Pitbullwizard
Registreret Bruger
Medlem

Antal indlæg: 68
Sted: Et land fjernt fra Danmark.

Advarselsniveau 1
Er ikke som man umiddelbart skulle tro at finde blandt hunderacerne,men derimod blandt visse typer af mennesker som faktisk har erklaeret verdenskrig mod visse typer og racer af hunde.

Det er et modefaenomen blandt medier og politikere i hele verden,at slå sig selv stort op på de såkaldte farlige hunde,og det foregår dagligt over hele verden,hver time døgnet rundt.

Her er et eksempel på mediernes magt,og det skete i min ende af skoven for nogle år tilbage,og min ende af skoven er 11.000 km fra Danmark med en befolkning på over 60 millioner mennesker,og i min by er der ca 4000 herreløse gadehunde.

Historien er,at en Rottweiller slog en 4 årig pige ihjel,og her er tale om familliens egen hund som gennem laengere tid havde vist tendens til at vaere skør i hovedet,og det samme måtte pigens far da havde vaeret da han forslog at man ikke skulle aflive hunden som havde slået hans datter ihjel?

En stor engelsksproget avis bragte historien,og kørte så historien af sporet ved at forslå at man forbød Pitbull da den var farligere end Rottweiller,og som sagt så gjort,med det resultat at man opnåede et importforbud mod Rottweiller Pitbull og Amstaff,så man ikke importerede Pitbull som vaerende Amstaff.

Heldigvis er korruption en nationalsport her,så den gaeldene lov er nem at komme udeom,men det viser hvor stor magt medierne har,og det viser også at selvom man rykker 11.000 km vaek fra Danmark for at kunne holde den hunderace man har kastet sit hjerte på,så kan man aldrig helt føle sig sikker på at medierne i det pågaeldende land ikke hopper med på vognen i det jeg kalder verdenskrigen mod bestemte hunderacer.

Havde jeg blevet i Danmark,og skiftet fra Pitbull til Amstaff,da min fhv Pitbull døde i 1999,så havde jeg igen 19 år efter at jeg var offer for den føsrte hovsa lov i 1991,blevet offer for en ny hovsa lov i år 2010,altså 2 gange i mit liv i det samme land,uden at vaere en del af problemet.

Her vedrører loven heldigvis ikke mig,og der er jo heller ikke indført avlsforbud,og det kan jeg så leve med,men jeg føler med de mennsker verden over som er lagt for had alene på grund af den hunderace de ejer,og føler ikke mindst med deres hunde som er uvidende og uskyldige ofre for mediernes hetz.

Der er så andre end mig derude,og alle herinde,som gør sig de samme tanker og har de samme problemer,og faldt over en her som beskriver problemet meget godt.

http://www.dogpol...t_dan.html
En hund er kun til låns,så giv den et godt liv i den korte tid du har den til låns.

Gå til debat:
Forum powered by fusionBoard
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML:
Live Support
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

25-08-2010
MissDinka - skal bede dig oprette en annonce, de er ikke tilladt i replikboksen.

20-08-2010
Hej Kristian 1000 tak for dit tilbud, du er velkommen til at lave et banner med alle mulige dyr på og vores navn Smile og sende til dyr@nythjemtildyr.
dk så kan vi lige vende den sammen Smile

Kristian
20-08-2010
søger i webdesigner banner,osv? jeg er frisk på og gøre det 100% gratis : )

20-08-2010
Du ønskes også en god weekend Spirit68

20-08-2010
Ville så gerne kunne redde alle de dyr, som har behov for nye hjem....men pladsen er bare ik´ til dét......selvom hjerterummet er så stort..... Hav nu en dejlig weekend ude i det danske land

Donation Barometer
Støt sidens drift

Vi har modtaget:
I alt 4355,- kr.

Tak til bidragyderne!

Læs mere om donationerne!